„DZIEŃ DOBRY, TU POLICJA. PROWADZIMY TAJNĄ AKCJĘ…PROSZĘ NIKOMU NIE PRZEKAZYWAĆ TYCH INFORMACJI” Seniorze, nie daj się oszukać!
ŚWIDNICCY FUNKCJONARIUSZE PONOWNIE OSTRZEGAJĄ PRZED OSZUSTAMI, którzy metodą „na policjanta”, „na wnuczka” lub „na pracownika administracji” chcą oszukać seniorów. W dalszym ciągu przestępcy wykorzystują dobre serce, łatwowierność i stan zdrowia osób starszych. Prosimy o przekazywanie informacji rodzicom, dziadkom, sąsiadom, a także wszystkim tym mieszkającym samotnie o możliwości wykorzystania ich życzliwości i zaufania do popełnienia przestępstwa na ich szkodę. NIE DAJMY SIĘ OSZUKAĆ, NIE DAJMY OSZUKAĆ NASZYCH BLISKICH!
PAMIĘTAJMY !!!
Funkcjonariusze Policji NIGDY nie informują o prowadzonych przez siebie sprawach telefonicznie. Policjanci NIGDY nie proszą o przekazywanie pieniędzy.
Pomimo tego, że seniorzy są bardzie świadomi w temacie ewentuylanych oszustw, niestety nie zniechęciło to oszustów i robią wszystko co w ich mocy, żeby swoje działania przestępcze jak najbardziej uwiarygodnić.
Dziś o metodzie "na policjanta" i "funkcjonariusza CBŚP"- porozmawiajmy z naszymi bliskimi - NIE DAJMY ICH OSZUKAĆ!
Metoda „na policjanta” jest uważana za bardziej wiarygodną przez osoby pokrzywdzone.
- Dzwoniący podaje się za funkcjonariusza policji lub CBŚP, podaje wymyślone nazwisko, a nawet numer odznaki. Na ogół przestępca informuje rozmówcę o tym, że jest potencjalną ofiarą oszustwa.
- Mówi, że nieznana osoba ma dostęp do danych w jednym z banków i pieniądze rozmówcy są zagrożone a następnie przestępca informuje o tym, że oszust został namierzony.
- Nalega, by SENIOR wypłacił jak największą sumę pieniędzy z banku i przekazał ją wyznaczonej osobie lub prosi o wykonanie przelewu bankowego na wskazany numer konta.
- W trakcie prowadzenia rozmowy telefonicznej sprawcy oszustw wywierają na ofiarach również presję czasu.
- Nie pozwalają im zastanowić się, czy sprawdzić informacji o dzwoniącym.
- Przekonują starsze osoby, że ich pieniądze pomogą w schwytaniu przestępców a tym samym zostana "uratowane" i nie trafia do oszustów.
- Wskazują, że gotówka przechowywana na koncie nie jest bezpieczna i może paść łupem oszustów.
- Czasem pieniądze, które ma przekazać osoba, do której dzwonią mają zostać wykorzystane na pokrycie szkód po wypadku drogowym, na ważną operację czy na zakup samochodu.
- Z uwagi na zaufanie, jakim społeczeństwo darzy Policję, podawane dane przez oszusta nie są w żaden sposób weryfikowane, bo wydają się w pełni wiarygodne. Pamietajmy też, że oszuści w trakcie rozmowy z niebywałą precyzją potrafią zmanipulować rozmówcę tak, by uzyskać o nim jak najwięcej informacji.
- Tuż po przekazaniu pieniędzy kontakt się urywa, a przestępcy znikają z oszczędnościami seniora.
Zwróćmy, jako rodzina, uwagę naszych dziadków i babć na tą najważniejszą kwestię, z której wynika, że ilekroć ktoś w słuchawce mówi o tym, że OSZCZĘDNOŚCI TRZEBA PRZEKAZAĆ na bezpieczne konto, bądź osobie która się po nie pojawi, albo pozostawić w wyznaczonym miejscu, to powinna się im zapalić przysłowiowa "czerwona lampka". Policja bowiem, ani inne służby, nigdy nie nakażą wykonania takiej czynności komukolwiek, w imię jakiejkolwiek akcji.
PAMIĘTAJMY !!!
Funkcjonariusze Policji NIGDY nie informują o prowadzonych przez siebie sprawach telefonicznie. Policjanci NIGDY nie proszą o przekazywanie pieniędzy.
Oficer Prasowy KPP Świdnica
mł. asp. Magdalena Ząbek
Film 433-106551.mp4
Pobierz plik 433-106551.mp4 (format mp4 - rozmiar 9.16 MB)