Bieżące informacje

Oszustka podawała się za pracownice banku, wyłudziła dwa kody BLIK

Data publikacji 14.10.2022

Oszuści nie odpuszczają i wciąż modyfikują dobrze znaną metodę oszustwa „na BLIK”, w nowej wersji przestępcy podają się za pracowników banku i usiłują skłonić do wygenerowania kodów BLIK. W ten sposób 23-letni mieszkaniec naszego powiatu stracił 3400 złotych.

Funkcjonariusze Komendy Powiatowej Policji w Świdnicy po raz kolejny apelują o rozwagę i ostrzegają przed oszustami, którzy mogą podawać się za fałszywych pracowników banku. Wczoraj do świdnickiej komendy zgłosił się 23-latek, który padł ofiarą oszustów.

13 października dla 23-latka ze Świdnicy okazał się bardzo pechowy. W tym w dniu w godzinach porannych do poszkodowanego zadzwoniła kobieta podająca się za pracownika banku, w którym mężczyzna ma założone konto. Oszustka zapytała , czy zlecał ostatni przelew, kiedy 23-latek zaprzeczył -poinformowała go, że padł ofiara ataku hakerskiego. W związku z czym bank zaleca przeniesienie zgromadzonych na koncie pieniędzy na inne bezpieczne konto. Żeby było to możliwe konieczne jest wygenerowanie kodów BLIK.

Fałszywa pracownica banku tak pokierowała dalszą rozmową, że 23-latek nieświadomy oszustwa wygenerował oczekiwane przez rozmówczynię kody BLIK i je przekazał, a następnie każdy z nich zatwierdził na swoim telefonie. Po tym rozmowa została zakończana, a 23-latek szybko zorientował się, że padł ofiarą oszustwa, bo z konta została dokonana wypłata w kwocie 3400 złotych.

Świdnicka policja apeluje o zachowanie szczególnej ostrożności. Prawdziwi pracownicy banków nie żądają od klientów podania loginu, hasła do konta ani tym bardziej kodów autoryzacyjnych. Jeśli dzwoni do nas osoba, podająca się za pracownika banku i namawia do przekierowania środków na inne konto, wygenerowania i przekazania kodów płatności elektronicznych czy zainstalowanie oprogramowania na telefonie lub komputerze – z cała pewnością ROZMAWIAMY Z OSZUSTEM.

mł. asp. Magdalena Ząbek

Oficer Prasowy KPP Świdnica

Powrót na górę strony