Świdniccy policjanci ponownie ostrzegają przed oszustwem na „pracownika banku i zdalny pulpit”. NIE DAJ SIĘ OSZUKAĆ!!
Oszuści, działający metodą ,,na pracownika infolinii banku i aplikację zdalny pulpit”, nie odpuszczają. Do świdnickiej komendy zgłosił się kolejny mieszkaniec naszego miasta, który został oszukany i w efekcie stracił ponad13 tyś złotych. Przestępcy posługują się różnymi legendami, ale cel jest jeden. Chodzi o to, by skłonić ofiarę do zainstalowania programu zdalnej obsługi urządzenia i dzięki niej zdobyć dane do konta bankowego. Przy pomocy aplikacji zdalnego pulpitu przestępcy przejmują całkowitą kontrolę nad danymi, a następnie w dowolny sposób zarządzają kontem swojej ofiary. Kradną oszczędności, a nawet zaciągają kredyty.
Wszystko zaczyna się od odebrania telefonu od rzekomego pracownika infolinii banku, który wykrył podejrzany przelew lub transakcję lub ma informację , że doszło do włamania na nasze konto. W każdym przypadku punktem wyjściowym dla przestępców jest namówienie do zainstalowania przez pokrzywdzonych wskazanej aplikacji.
Do świdnickich policjantów zgłosił się 28-letni mężczyzna, który padł ofiarą oszustów, działających tą metodą. Jak ustalili mundurowi, 28-latek odebrał telefon od rzekomego pracownika infolinii banku i usłyszał, że doszło do kilku nieautoryzowanych transakcji na jego koncie. W trakcie rozmowy mężczyzna otrzymał sms z prośbą o podanie nr rachunku, nr karty debetowej oraz kodu CCV, na który odpowiedział.
Rzekomy konsultant poinformował, że w celu uniknięcia utraty pozostałych środków z rachunku 28-latek musi zainstalować wskazany przez niego program na swoim telefonie. Mężczyzna, chcąc uchronić swoje oszczędności, postępował zgodnie z instrukcjami. Pobrał wskazaną przez rozmówcę aplikacje. Następnie zalogował się na swoje konto tak jak wskazał rzekmy konsultant, W ten sposób dał oszustom dostęp do swojego konta, którzy dokonali kilku transakcji, niestety tym razem już prawdziwych na łączna kwotę ponad 13 tysięcy złotych.
Jak nie stać się ofiarą oszustów?
Zawsze zachowaj czujność, nie działaj pochopnie. Koniecznie upewnij się z kim rozmawiasz, nie daj się zmanipulować. Jeśli zadzwoni do Ciebie ktoś z banku ROZŁĄCZ SIĘ. Skontaktuj się z bankiem, najlepiej osobiście udaj się do placówki bankowej lub natychmiast samodzielnie zadzwoń na infolinię swojego banku (pod numer, który znajdziesz na stronie swojego banku). Jeśli telefon z banku był prawdziwy, to konsultant z infolinii, na którą dzwonisz, będzie wiedział o co chodzi.
PAMIĘTAJ! Nie daj się oszukać!
Oficer Prasowy KPP Świdnica
mł. asp. Magdalena Ząbek