Oszustka podawała się za pracownika banku
Oszuści nie odpuszczają i wciąż modyfikują dobrze znaną metodę oszustwa „na BLIK”, w nowej wersji przestępcy podają się za pracowników banku i usiłują skłonić do wygenerowania kodu BLIK. W ten sposób 46-letnia mieszkanka naszego powiatu straciła 1400 złotych.
Funkcjonariusze Komendy Powiatowej Policji w Świdnicy apelują o rozwagę i ostrzegają przed oszustami, którzy mogą podawać się za fałszywych pracowników banku. Wczoraj do świdnickiej komendy zgłosiła się 46-latka, która padła ofiarą oszustów.
24 maja br. do 46-latki zadzwoniła kobieta podająca się za pracownika banku, w którym poszkodowana ma założone konto. Oszustka poinformował ją, że w związku z dużą ilością transakcji na jej koncie, bank zaleca ubezpieczenie zgromadzonych tam środków, a żeby było to możliwe konieczne jest wygenerowanie kodu BLIK.
Fałszywa pracownica banku tak pokierowała dalszą rozmową, że 46-latka nieświadoma oszustwa wygenerowała oczekiwany przez rozmówczynię kod BLIK i przekazał go jej. Po tym rozmowa została zakończana, a 46-latka szybko zorientowała się, że padła ofiarą oszustwa, bo z konta została dokonana wypłata w kwocie 1400 złotych.
Świdnicka policja apeluje o zachowanie szczególnej ostrożności. Prawdziwi pracownicy banków nie żądają od klientów podania loginu, hasła do konta ani tym bardziej kodów autoryzacyjnych czy generowania i przekazywania kodów BLIK. Jeśli dzwoni do nas osoba, podająca się za pracownika banku i namawia do przekierowania środków na inne konto, wygenerowania i przekazania kodów płatności elektronicznych czy zainstalowanie oprogramowania na telefonie lub komputerze – z cała pewnością ROZMAWIAMY Z OSZUSTEM.
Oficer Prasowy KPP Świdnica
mł. asp. Magdalena Ząbek