Był przekonany, że pomaga bratu, a w rzeczywistości pieniądze za pomocą kodu BLIK przekazał oszustowi
Oszuści cały czas aktywnie aktywnie działają, a nasz pośpiech tylko ułatwia im przestępczy proceder. 23 -letni Świdniczanin stracił blisko 1000 złotych metodą na tzw. BLIK-a. Był przekonany, że o pieniądze prosi go brat, a w rzeczywistości przekazał je oszustowi. Świdniccy policjanci ponownie apelują o większą rozwagę przy tego typu transakcjach. Zanim przekażesz kod BLIK- Zadzwoń i sprawdź czy to nie oszustwo.
Oszuści wymyślają coraz to nowe metody by przejąć nasze oszczędności. Jedna z nich polega na uzyskaniu kodu BLIK ofiary. Przestępca po włamaniu się na konto wybranej osoby na portalu społecznościowym, wysyła za pomocą jej komunikatora do znajomych czy też rodziny informację z prośbą o zapłacenie za zamówiony towar, usługę czy z prośbą o niewielką pożyczkę tłumacząc się nagłą potrzebą uiszczenia opłaty.
Następnie oszust prosi swoją ofiarę o podanie kodu BLIK, dzięki któremu wypłaca pieniądze z bankomatu. Ma być to najszybszy i najprostszy sposób na przekazanie środków. Niczego nieświadoma ofiara jest przekonana, że pożycza pieniądze komuś kogo zna.
Do świdnickiej jednostki zgłosiła się kolejna osoba, która została oszukana za pomocą tej metody. 23-latek stracił blisko 1000 złotych. Schemat działania oszustwa wyglądał w następujący sposób. W nieznanych okoliczności, ktoś włamał się na konto na portalu społecznościowym jego brata. Podszywajac się pod niego - za pośrednictwem komunikatora internetowego przysłał wiadomość, że potrzebuje pilnie pieniędzy, bo musi zapłacić za zakupy. Poszkodowany chcąc pomóc bratu, wygenerował i podał kod BLIK, który wykorzystał oszust .
Apelujemy o rozsądek i ostrożność!
Zanim przekażemy komukolwiek kod BLIK, upewnijmy się, że za prośbą o pomoc finansową nie kryje się próba oszustwa! Skontaktujmy się telefonicznie lub osobiście ze znajomym i upewnijmy się czy naprawdę potrzebuje on naszej pomocy!
Oficer Prasowy KPP Świdnica
mł. asp. Magdalena Ząbek