Kolejny oszukany metodą „NA BLIK”. Oszust podawał się za pracownika banku
Oszuści nie stoją w miejscu i modyfikują dobrze znaną metodę oszustwa „na Blik”, w te nowej wersji przestępcy podają się za pracowników banku i usiłują skłonić do wygenerowania kodu BLIK. W ten sposób kolejny mieszkaniec naszego powiatu straciła blisko 2500 złotych.
Funkcjonariusze Komendy Powiatowej Policji w Świdnicy apelują o rozwagę i ostrzegają przed oszustami, którzy mogą podawać się np. za fałszywych pracowników banku. W piatek 18 marca do świdnickiej komendy zgłosił się 45-latek, który padła ofiarą oszustów.
Do 45-latka, 17 marca br., zadzwonił mężczyzna podający się za pracownika banku, w którym ten ma założone konto i poinformował go o próbie nielegalnego pobrania pieniędzy z jego konta, w celu uniknięcia utraty gotówki "fałszywy pracownik banku" zalecił wygenerowanie łącznie dwóch kodów BLIK i ich podanie. Nieświadomy oszustwa 45-latek wygenerował zalecane dwa kody i przekazał je rozmówcy, to spowodowało dostęp do jego konta i możliwośc wypłaty gotówki. 45-latek łącznie stracił blisko 2500 złotych. Pieniądze zostały wypłacone w bankomacie na terenie Polski.
Świdnicka policja apeluje o zachowanie szczególnej ostrożności.
Prawdziwi pracownicy banków nie żądają od klientów podania loginu, hasła do konta ani tym bardziej kodów autoryzacyjnych. Jeśli dzwoni do nas osoba, podająca się za pracownika banku i namawia do przekierowania środków na inne konto, wygenerowania i przekazania kodów płatności elektronicznych czy zainstalowanie oprogramowania na telefonie lub komputerze – z cała pewnością ROZMAWIAMY Z OSZUSTEM.
Oficer Prasowy KPP Świdnica
mł. asp. Magdalena Ząbek
Film 421-126334.mp4
Pobierz plik 421-126334.mp4 (format mp4 - rozmiar 15.39 MB)