Apelujemy o rozwagę! Uwaga na oszustwa z wykorzystaniem kodów BLIK! Kolejny mieszkaniec powiatu stracił pieniądze
Do Komisariatu Policji w Jaworzynie Śląskiej zgłosił się 20-letni mieszkaniec powiatu świdnickiego, który padł ofiarą oszustwa internetowego i stracił 1000 złotych.
Jak ustalili policjanci, kilka dni temu mężczyzna otrzymał w aplikacji Messenger wiadomość od rzekomego swojego wujka z prośbą o opłacenie zamówienia na portalu Allegro. W treści widniała wiadomość: „Zapłacisz mi za zamówienie na Allegro? A ja ci zaraz przeleję, bo mam limit wykorzystany.”
20-latek nie podejrzewał oszustwa – wiedział, że platforma Allegro posiada limity płatności, a z członkiem rodziny zdarzało mu się wcześniej pomagać przy przelewach, dlatego prośba nie wzbudziła jego niepokoju. Wygenerował więc kod BLIK i przesłał go „wujkowi”.
Po chwili otrzymał kolejną wiadomość z prośbą o nowy kod, ponieważ – jak tłumaczył nadawca – poprzedni miał już wygasnąć. Mężczyzna ponownie podał kod BLIK. Dopiero po tym skontaktował się z nim konsultant banku, który poinformował go, że z jego konta została wykonana wypłata. Wtedy 20-latek uświadomił sobie, że padł ofiarą oszustwa.
- Policja przypomina – oszuści często włamują się na konta społecznościowe i podszywają pod naszych bliskich!
- Zanim przekażemy komukolwiek kod BLIK, upewnijmy się, że naprawdę rozmawiamy z daną osobą – najlepiej zadzwonić do niej osobiście.
- Nie przekazujmy kodów BLIK ani danych dostępowych do bankowości internetowej – w ten sposób możemy stracić wszystkie oszczędności!
asp. Magdalena Ząbek
Oficer Prasowy KPP Świdnica