Bieżące informacje

Kolejna ofiara oszustwa „na pracownika banku”. Mieszkaniec Świebodzic stracił ponad 8 tysięcy złotych!

Data publikacji 22.04.2025

Do Komisariatu Policji w Świebodzicach zgłosił się 50-letni mieszkaniec powiatu świdnickiego, który padł ofiarą oszustwa. Mężczyzna odebrał telefon od nieznanej osoby, która przedstawiła się jako pracownik banku, w którym posiada konto. Rzekomy konsultant poinformował o próbie wykonania nieautoryzowanej transakcji i konieczności natychmiastowej reakcji, aby „ochronić” środki zgromadzone na koncie.



Podczas rozmowy oszust tak poprowadził rozmowę, że przekonał mężczyznę do zainstalowania na telefonie programu do zdalnej obsługi urządzenia. Następnie, pod pozorem anulowania rzekomych transakcji, nakłonił 50-latka do podania i zatwierdzenia kilku kodów BLIK. W rzeczywistości były one wykorzystywane przez sprawcę do wypłat gotówki z bankomatów. Pokrzywdzony stracił w wyniku tego działania ponad 8 tysięcy złotych.

APELUJEMY O OSTROŻNOŚĆ!

Policja przypomina – pracownicy banków nigdy nie proszą o instalowanie żadnych programów ani o podawanie kodów BLIK czy innych danych logowania! Jeśli odbierzesz podejrzany telefon:

  • nie wykonuj poleceń rozmówcy,
  • nie instaluj żadnego oprogramowania,
  • nie podawaj żadnych danych,
  • natychmiast zakończ rozmowę i skontaktuj się z bankiem osobiście lub przez oficjalną infolinię.

Pamiętaj – oszuści potrafią być bardzo wiarygodni i działają szybko, wykorzystując presję czasu i stres.

asp. Magdalena Zabek

Oficer Prasowy KPP Świdnica

 

Powrót na górę strony