Bieżące informacje

Chciała sprzedać stół, w efekcie straciła blisko 1100 złotych.

Data publikacji 14.11.2024

Do świdnickich policjantów zgłosiła się 32-letnia kobieta, która została oszukana. Na portalu ogłoszeniowym wystawiła do sprzedaży stół, na który szybko pojawiła się chętna osoba. Po uzupełnieniu linku otrzymanego od oszustów, kobieta straciła gotówkę. Świdniccy policjanci po raz kolejny przypominają, by podczas internetowych transakcji zachowywać rozwagę i nie logować się do kont bankowych poprzez otrzymane.

Do funkcjonariuszy świdnickiej komendy zgłosiła się 32-letnia mieszkanka Świdnicy, która została oszukana. Na jednym z portali ogłoszeniowych wystawiła na sprzedaż stół, który przestał już być potrzebny. Na odzew zainteresowanej osoby nie trzeba było długo czekać. Już po godzinie poprzez komunikator Messenger odezwała się zainteresowana osoba.

Oszustka zaproponowała, że zamówi kuriera do domu i opłaci przesyłkę na co 32-latka zgodziła się.

Rzekoma kupująca poprosiła o dane na które mogłaby wysłać maila. Sprzedająca podała swój adres poczty mailowej. Następnie oszustka napisała, że zaraz zapłaci i by 32-latka koniecznie otworzyła swoją skrzynkę mailową i potwierdziła zakup. I tak też się stało- poszkodowana potwierdziła zakup, następnie postępowała według instrukcji logując się poprzez otrzymany link do swojej bankowości internetowej. Wpisała logon i hasło- wówczas przestępcy otrzymali dostęp do jej konta. W dalszej części podała numer karty płatniczej co wg kupującej było niezbędne do otrzymania środków za sprzedany stół jak również kobieta podała trzycyfrowy kod bezpieczeństwa z karty. A potem wpisała też trzy ciągi cyfr które otrzymała jako zatwierdzenie operacji bankowych na jej koncie.

Po wykonaniu tych czynności kobieta zalogowała się do swojej bankowości elektronicznej i wówczas zorientowała się, że padła ofiarą oszustów, bo z jej konta ktoś trzy razy dokonał wypały w łącznej kwocie 1100 złotych.

Świdniccy policjanci po raz kolejny przypominają, by nie podawać danych dostępowych do swoich kont czy kart. W przypadku oczekiwania na przelew nie są potrzebne informacje dotyczące pinu czy trzycyfrowego kodu, znajdującego się na odwrocie karty. Zwracajmy uwagę na podsyłane linki do płatności, które tylko pozornie są wiarygodne. Z dotychczasowych zgłoszeń wynika, że są w nich przestawione lub dodane kropki, cyfry czy słowa w obcych językach, mające nas przekonać, że wchodzimy na stronę portalu ogłoszeniowego. Graficznie strona może wyglądać na oryginalną. Bądźmy ostrożni - to może uratować oszczędności zgromadzone na koncie.

asp. Magdalena Ząbek

Oficer Prasowy KPP Świdnica

Powrót na górę strony