Bieżące informacje

Odebrała telefon od rzekomego pracownika banku...po rozmowie z nim straciła pond 3700 złotych.

Data publikacji 12.11.2024

Oszuści nie odpuszczają i wciąż modyfikują dobrze znaną metodę oszustwa „na BLIK”, w nowej wersji przestępcy podają się za pracowników banku i usiłują skłonić do wygenerowania kodu BLIK. W ten sposób 48-letnia mieszkanka naszego powiatu straciła ponad 3700 złotych.

Funkcjonariusze Komendy Powiatowej Policji w Świdnicy apelują o rozwagę i ostrzegają przed oszustami, którzy mogą podawać się za fałszywych pracowników banku. Kilka dni temu do świdnickiej komendy zgłosiła się 48-latka, która padła ofiarą oszustów.

A wszystko zaczęło się tak.

Kobieta wystawiła ja jednym z portali sprzedażowych kurtkę. A już chwile później odebrała telefon od nieznanego mężczyzny, który przedstawił się jako pracownik banku. Oszust poinformował ją, że miała miejsce próba wyłudzenia pieniędzy z konta kobiety. A w związku z tym przekazał informację, że konieczne jest zablokowanie płatności. W tym celu 48-latka musi wygenerować czek BLIK.

Fałszywy pracownik banku tak pokierował dalszą rozmową, że 48-latka nieświadoma oszustwa wygenerowała przy jego pomocy oczekiwane dwa kod czek BLIK i przekazał je w rozmowie. Po tym rozmowa została zakończana, a 48-latka szybko zorientowała się, że padła ofiarą oszustwa, bo z konta została dokonana wypłata w kwocie ponad 3700 złotych.

Świdnicka policja apeluje o zachowanie szczególnej ostrożności. Prawdziwi pracownicy banków nie żądają od klientów podania loginu, hasła do konta ani tym bardziej kodów autoryzacyjnych. Jeśli dzwoni do nas osoba, podająca się za pracownika banku i namawia do przekierowania środków na inne konto, wygenerowania i przekazania kodów płatności elektronicznych czy zainstalowanie oprogramowania na telefonie lub komputerze – z cała pewnością ROZMAWIAMY Z OSZUSTEM.

asp. Magdalena Ząbek

Oficer Prasowy KPP Świdnica

Powrót na górę strony