Bieżące informacje

Mamo, utopiłam telefon w ubikacji….kolejny pomysł na oszustwo. Uważajcie, nie dajcie się nabrać!

Data publikacji 20.02.2024

Blisko 4,5 tysiąca złotych straciła kobieta, który myśląc że pomaga córce dokonała przelewu na obcy rachunek bankowy. Rzekoma córka napisała do niej z nieznanego numeru, że z uwagi na uszkodzenie telefonu ma nowy numer i prosi o pomoc finansową. Apelujemy o weryfikowanie próśb o przelew pieniędzy nawet, gdy proszą nas o to członkowie rodziny.

Do Komisariatu Policji w Strzegomiu zgłosiła się 57- letnia mieszkanka powiatu świdnickiego, która poinformowała, że została oszukana przez osobę podającą się za jej córkę.

Kobieta kilka dni temu około godziny 20.00 otrzymała wiadomość sms z nieznanego jej numeru o treści ” Hej mamo mój telefon jest zepsuty, nowy numer. Napisz do mnie teraz przez Whatsapp…..wystarczy wejść w podany link. 57-latka weszła w link i rozpoczęła konwersację z rzekomą córką.

Rozmówczyni tłumaczyła, że jej telefon wpadł do ubikacji, a ten stary z którego korzysta nie działa poprawnie, min mikrofon nie działa.

Oszustka prosiła o pomoc finansową na zakup nowego aparatu telefonicznego. Podczas dalszej konwersacji rzekoma córka poprosiła o przelew blisko 4,5 tysiąca złotych, zastrzegając żeby był to szybki przelew. W trakcie kiedy 57-latka rozmawiała przez komunikator, mąż kobiety podjął próbę kontaktu z prawdziwą córką, ale ta niestety wtedy nie odebrała telefonu. To przekonało kobietę, że ta historia może być prawdziwa. Przelew poszedł….a mąż 57-latki raz jeszcze spróbował wykonać połączenie. Tym razem się udało i w słuchawce odezwała się prawdziwa córka, która zaprzeczyła jakimkolwiek prośbom o pożyczkę, a wcześniejszego telefonu nie odebrała, bo kierowała samochodem.

Apelujemy o ostrożność i rozwagę! Często stosowaną przez oszustów metodą jest podszywanie się pod znajomych czy rodzinę i zwracanie się z prośbą o pilną pożyczkę. Aby nie paść ofiarą oszustów radzimy weryfikować czy taka wiadomość jest prawdziwa. NIE ŚPIESZMY SIĘ Z PRZELEWEM! Najpierw skontaktujmy się z nimi telefonicznie i upewnijmy się, czy faktycznie to oni potrzebują tego rodzaju pomocy. Nie kierujmy się pośpiechem, lecz zdrowym rozsądkiem!

asp. Magdalena Ząbek

Oficer Prasowy KPP Świdnica

Powrót na górę strony