Bieżące informacje

SPRAWDŹ zanim przekażesz kod BLIK! Kolejna osoba została oszukana myśląc, że pomaga "przyjaciółce" w rzeczywiści przekazała pieniądze oszustowi

Data publikacji 31.01.2024

Oszuści cały czas aktywnie aktywnie działają, a nasz pośpiech tylko ułatwia im przestępczy proceder.32 -latka straciła 500 złotych metodą na tzw. BLIKA. Była przekonana, że pomaga przyjaciółóce, a w rzeczywistości pieniądze przekazała oszustowi. Świdniccy policjanci apelują o większą rozwagę przy tego typu transakcjach. ZANIM PRZEKAŻESZ KOD BLIK- ZADZWOŃ do tej osoby i sprawdź czy to nie oszustwo!

Od kilku miesięcy przestępcy działają -wyłudzając kod BLIK. Osoby poszkodowane niestety przekazują kody, nie sprawdzając czy nie jest to oszustwo i czy osoba która napisała naprawdę jest tą za którą się podaje!

Schemat tego oszustwa wygląda następująco, przestępca po włamaniu się na konto wybranej osoby na portalu społecznościowym, wysyła za pomocą jej komunikatora do znajomych informację z prośbą o pożyczenie pieniędzy, tłumacząc się nagłą potrzebą uiszczenia opłaty np za zakupy. Następnie oszust prosi swoją ofiarę o podanie kodu BLIK, dzięki któremu wypłaca pieniądze z bankomatu lub płaci za swoje zakupy. Ma być to najszybszy i najprostszy sposób na przekazanie środków. Niczego nieświadoma ofiara jest przekonana, że pożycza pieniądze komuś z rodziny czy znajomemu.

Niestety tak też było i w tym przypadku. Do świdnickiej jednostki zgłosiła się kolejna osoba, która została oszukana za pomocą tej metody. 32-latka straciła 500 złotych. Schemat działania oszustwa wyglądał w następujący sposób. W nieznanych okoliczności, ktoś włamał się na konto na portalu społecznościowym jej przyjaciółki. Podszywając się pod nią - za pośrednictwem komunikatora internetowego przysłał wiadomość z prośbą o pożyczenie pieniędzy w postaci płacenia zakupu na portalu sprzedażowym w kwocie 500 złotych. Miała to być transakcja z wykorzystaniem kodu BLIK. Kobieta nie skontaktowała się z przyjaciółką tylko chcąc jej pomóc, wygenerowała kod BLIK i przekazała go przez komunikator.

Kilka minut później na koncie koleżanki zobaczyła informację, że ktoś włamał się jej na konto społecznościowe i rozsyła prośby o pieniądze, wtedy też telefonicznie skontaktowała się już z przyjaciółką i potwierdziła fakt, że została oszukana.

Apelujemy o rozsądek i ostrożność!

Zanim przekażemy komukolwiek kod BLIK, upewnijmy się, że za prośbą o pomoc finansową nie kryje się próba oszustwa! Skontaktujmy się telefonicznie lub osobiście z córką, synek, koleżanką czy znajomym z pracy i upewnijmy się czy naprawdę ten ktoś potrzebuje naszej pomocy!

Oficer Prasowy KPP Świdnica

aspirant Magdalena Ząbek

 

Powrót na górę strony