Oszuści podawali się za pracowników banku, wyłudzili kod BILIK, wypłacili z konta 3 tysiące złotych.
Oszuści nie odpuszczają i wciąż modyfikują dobrze znaną metodę oszustwa „na BLIK”, w nowej wersji przestępcy podają się za pracowników banku i usiłują skłonić do wygenerowania kodu BLIK. W ten sposób 42-letni mieszkaniec naszego powiatu straciła 3000 złotych.
Funkcjonariusze Komendy Powiatowej Policji w Świdnicy apelują o rozwagę i ostrzegają przed oszustami, którzy mogą podawać się za fałszywych pracowników banku. W trakcie weekendu do świdnickiej komendy zgłosił się 42-latek który padł ofiarą oszustów.
W piątek 11 sierpnia br. do mężczyzny zadzwoniła kobieta podająca się za pracownika banku, w którym poszkodowany ma założone konto. Oszustka poinformowali, że bank wychwycił próbę wypłaty pieniędzy z konta 42-latka, w związku z czym mężczyzna został połączony z innym pracownikiem banku rzekomo ze strefy bezpieczeństwa. Ten nakazał zalogować się poprzez aplikacje do swojego knota, a następnie jako element zabezpieczenia pieniędzy wygenerować kod BLIK.
Fałszywy pracownik banku tak pokierował dalszą rozmową, że 42-latek nieświadomy oszustwa wygenerował oczekiwany przez rozmówczynię kod BLIK i przekazał go podczas rozmowy. Następnie oszust nakazał zwiększyć limit w koncie, wówczas poszkodowany zorientował się, że padł ofiarą oszustwa. Zakończył rozmowę, ale oszuści zdążyli już dokonać wypłaty w kwocie 3000 złotych przy pomocy kodu BLIK otrzymanego chwilę wcześniej.
Świdnicka policja apeluje o zachowanie szczególnej ostrożności. Prawdziwi pracownicy banków nie żądają od klientów podania loginu, hasła do konta ani tym bardziej kodów autoryzacyjnych. Jeśli dzwoni do nas osoba, podająca się za pracownika banku i namawia do przekierowania środków na inne konto, wygenerowania i przekazania kodów płatności elektronicznych czy zainstalowanie oprogramowania na telefonie lub komputerze – z cała pewnością ROZMAWIAMY Z OSZUSTEM.
mł. asp. Magdalena Ząbek
Oficer Prasowy KPP Świdnica